Toyota logo Ikke 112% i orden


Efter at have købt en Toyota HI-LUX i 2007, må jeg erkende at deres slogan med "Toyota 112% i orden" ikke holder helt stik. Med mindre det er prisen der henvises til !

For det føste skal det nævnes at bilen har fået foretaget samtlige services på Toyota autoriserede værksteder, med den heftige merpris det medfølger.

Desværre er styrtøjet stået af på min HI-LUX, mere specifikt er det tandstangen der er gået i stykker. Desværre er ratstammen lavet i så ringe en legering at den allerede er tæret så meget at den har ødelagt pakdåsen, som desværre ikke kan skiftes for sig selv.
Så en pakdåse til 10 kr kommer til at koste 10.000 kr. at skifte i reservedele plus timeløn, fordi hele tandstangen skal skiftes.

Jeg har kontaktet både forhandler og Toyota Danmark. Begge parter skyder problemet over på den anden. Forhandleren forklarer at de "kun" har solgt bilen, og Toyota Danmark forklarer at det er der hvor man har fået lavet service der skal tage sig af sagen. Utrolig uproffesionelt håndteret.

Toyota Danmark påstår at denne fejl aldrig er set før, men hvis man kontakter Jøkers autoophug, som specialiserer sig i 4x4 dele, så bliver de jævnligt kontaktet at toyota forhandlerer angående netop denne del. Derfor er delen så godt som umulig at opdrive brugt.
Utroligt nok indrømmer Toyota Danmark at delen har været substandard ved levering, men de agter at gøre intet i sagen, da bilen er over 3 år gammel. Men det er jo også samme firma som skulle se 19 stk HI-LUX tabe bagtøjet før de lavede et recall.

Det mest groteske er at de ikke kan/vil udtale sig om hvordan denne sag forholder sig til deres slogan "Toyota 112 % i orden"
Hvis man opsøger dem og beder om en forklaring, så sidder de og kigger ned i bordet og mumler i skæget. Jeg måtte be Claus fra Toyota Esbjerg om at kigge mig i øjnene når han forklarede hvordan det hang sammen. Det tætteste på en forklaring jeg kom var at Claus, gerne ville møde den person der havde fundet på det slogan, i en mørk baggård. Men jeg mangler stadig en fornuftig forklaring.

Hvis du har en Toyota HI-LUX med samme problem, kontakt da Toyota Danmark på tlf 44850400 og be om at snakke med Helle Thomsen Kundeservice. Hvis de stadig påstår at denne fejl aldrig er set før, kan der henvendes til Toyota sagsnr. 5780.
Men forvent en utrolig dårlig service og responstider på op til 14 dage, hvis de da vender tilbage ! De har bevidst stallet sagen i den forhåbning at jeg opgav.

Jeg kan desværre ikke anbefale nogen at købe en Toyota, som landet ligger pt. For det første har Toyota, både Danmark og Esbjerg, ydet en utrolig ringe service, men også i lyset af den mængde recalls de har haft i de seneste år !.

Mere uddybende information på wiki Toyota recalls Og mon ikke der kommer mange flere ! Så meget de er gået op i profit optimering og "kvalitets styring".

Kim Pedersen tornbjergs@gmail.com

tandstang styrtøjs diagram
Afslutningsvis, skal det nævnes at dette ikke er det eneste problem der har været med bilen, men det vill være for meget at gå i dybden med alle, så de bliver bare listet.

I løbet af det første halve år sprang bilen for ca. 500 kr forlygte pærer. Efter timelange diskutioner med Toyota, satte de endelig en modstand i bilen. Siden da er der ikke sprunget en eneste pære.

I starten af 2012 stod generatoren af, efter ca. 100.000 km. Skiftede selv uden at kontakte Toyota, men syntes lige dette skal nævnes her.

Som prikken over Iet havde de "smidt" bilen væk den dag jeg skulle hente den, og de havde ikke så meget som overvejet at kontakte mig for at sige dette. Det var først da jeg kontaktede dem og spurgte om bilen var klar at de fandt ud af at de manglede en bil ! Yderst uprofessionelt.

PeakCounter